HÍREK / Az S91-es midibusz próbafutásai
Az S91-es midibusz próbafutásai Az S91-es bemutatókocsi 2009 február 1-én - Gyömrő városában - menetrendszerű forgalomba állt. A város Önkormányzata által kiírt közbeszerzési pályázaton egy helyi Vállalkozó cége is résztvett és ennek pozitív eredményeként kerül a jármű véglegesen Gyömrőre. A helyi igények alapján összeállított menetrend szerint a kora hajnali óráktól kezdve késő estig üzemben van a busz és szolgálja a helyiek kényelmét. Az üzemeltető kérésére átfényezésre került járműről már messziről feltűnően látható, hogy mi volt az Önkormányzat szándéka a helyi járat megszervezésével... Érdemes áttekinteni, hogy az elmúlt több, mint háromnegyed évben merrefelé, kik és hány helyen tesztelték ezt a kis midibuszt. 1. Az első bevetésre a BKV Zrt. vári járatán került sor még a nyár közepén. Ez egy igazi "nyúzópróba" volt a nyár legmelegebb időszakában a turistaszezon közepén. Itt lehetőség volt az igazi "hegyment" teljes terhelés - némelykor túlterhelés - melletti kipróbálására is 2. Másodikként a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. tesztelte a buszt, számos értékes tapasztalatot gyűjtve az igazi városi forgalomról. Ezen a próbaúton különböző útminőségek között sík- és hegymenetben egyaránt bizonyított a jármű. 3. A Pécsi Közlekedési Zrt. a belvárost a hegyoldalakra felfutó vonalakon - a legnagyobb nyári melegben - vizsgálta az S91-es és légkondicionáló berendezésének alkalmazhatóságát. 4. 1.A Zalavolán Zrt. Hévíz és Keszthely közötti rövid városközi , illetve keszthelyi helyi forgalomban vizsgálta kocsinkat. 5. A TiszaVolán Zrt. szervezésében a hódmezővásárhelyi bemutató bizonyította, hogy egy nagy kiterjedésű városban, ahol a nap folyamán nagyon változik az utaslétszám a forgalom kiszolgálását gazdaságosan és az utasok számára vonzóan meg lehet oldani ilyen méretű járművek alkalmazásával... 6. A Vértes, Bakony és Vasi Volán Zrt. szintén tesztelte az S91-es autóbuszt különböző útminőségek és domborzati viszonyok között. Mindhárom üzemeltetőnél olyan időszakban voltak kíváncsiak az ilyen midi méretű jármű alkalmazhatóságára, amikor a nagyobb autóbuszok csak nagyon kis utaslétszámmal közlekednek. 7.A csehországi bemutató során Prága belvárosának szívében, illetve Észak- Csehország számos kisebb városában szerepelt sikerrel a járművünk. Összefoglalásként megállapítottuk, hogy a midi kategóriájú városi/elővárosi járművek iránt valóban növekvő a kereslet, különös tekintettel arra, hogy az általános gazdasági helyzetből következően a napi utaslétszám nagyon változik, ugyanakkor azonban a kiszolgálás színvonalát egyrészt az új előírások, másrészt az átrendeződő szokások szerint is növelni szükséges. Mind az üzemeltetőknek, mind pedig a gyártóknak törekedni kell arra, hogy kedvező ár/érték arányú járművekkel, megfelelően szervezve ezen autóbuszok közlekedését tudják kielégíteni ezeket az új, változó igényeket. | |||