A Budapesti Közlekedési Zrt. nyílt közbeszerzési pályázatot hirdetett a döntően Ikarus 405 típusú kocsikkal szolgáltatott vonalaira.
Az összesen hat pályázó közül hárman választották az S91-et, mint a szolgáltatást végző új autóbuszt. A tender követelményeit egy mintegy 42-45 azonos kivitelű - a BKV Zrt.
specifikációja szerint épített – kocsiból álló flotta teljesítheti, elsosorban a budai Várnegyed és a Gellért-hegy vonalain.
A BKV Zrt. a tárgyalások során jelezte, hogy a győztes pályázónak az általa biztosított típus egy példányát a tapasztalatszerzés
és a sorozatgyártás előtti „finomhangolás” céljából tartós tesztre kell bocsájtania.
Az S91 gyártásában érdekelt három partnercég:
A RÁBA Jármű Kft., a Webasto-Hungária Kft. és a Molitus Kft. közösen határozta el egy a tenderben leírt követelményeket teljesítő bemutató-kocsi építését.
Ez a második legyártott S91, mint az első EURO V motorral forgalomba álló jármű összegzi az első kocsi eddig megszerzett tapasztalatait és nem csupán magyar típusbizonyítványt,
hanem - az időközben az uniós jogszabályi háttér változásainak köszönhetően – immár a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott európai szintű típusbizonyítványt fog szerezni.
A kocsi műszaki szempontból a BKV Zrt. tender-specifikációja szerint fog megépülni, bár más tesztek és bemutatók céljait is szolgálja majd.
2010 február 10.