HÍREK  /  Különleges projekt Karlsruhe városának

Különleges projekt Karlsruhe városának

A buszközlekedést az üzemeltetők többségének sikerül sztenderd méretű modellekkel megoldani. Előfordulnak azonban olyan speciális vonalak, amelyek egyedi, a nagysorozatú termékekből és gyártási struktúrákból ésszerűen nem levezethető járművet igényelnek. Így járt Karlsruhe városa is, ahol az autópálya alagútja és a vasútállomás bevezető szakasza miatti kényszerek egy csak gyalogos és kerékpáros használatra alkalmas aluljárót tettek lehetővé a 70-es években. A város fejlődését ez nem tudta fékezni és lassan kiépült egy kertváros „a túloldalon”. Ennek kiszolgálása közösségi közlekedéssel is szükségszerűvé vált, de a meglévő kerülőutakon nem volt ésszerű. A város úgy döntött, hogy egyedi autóbuszokat vesz: a Neoplan vállalta az úttörő szerepét és a 2500 mm széles, legfeljebb 2710 mm magas kocsik szállítását. A kocsik lassan kiöregedtek, és komfortjuk is elavult (nincs klímaberendezés) ezért 2010-ben újabb pályázatot írtak ki. A helyi üzemeltető – a VBK – a flottáját szállító Mercedessel, illetve annak területi képviseletével: az S&G AG-vel jutott arra a megoldásra, hogy a Spanyolországban gyártott LE alvázra épített egyedi felépítménnyel a széria Citaro átalakításánál gazdaságosabb megoldást lehet létrehozni. A karosszálást a debreceni MJT Kft. vállalta, mely sajnos a minta végszerelése idején beszüntette tevékenységét. A kiszállított mintát a VBK hibalistája alapján kijavítva és az immár EURO VI alvázon a felépítmény főtervet kidolgozva nyílna lehetőség a teljes, tízdarabos flotta fejlesztésére és - sikeres pályázat esetén - legyártására is. A Molitus az S&G támogatásával, a „testhezálló sorozat” reményében vállata a minta-kocsi visszaszállítását, kijavítását és a végszerelés befejezését – melyet a NABI Kft. kísérleti üzemében hajtott végre.

2013 június-július